Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no

Inn-/utmelding av brukere i sak-/arkivsystemet

Printer-ikon  Utskriftsvennlig versjon

Når nye brukere skal opprettes skal det meldes av den enkelte leder til dokumentsenteret snarest.
Det blir opprettet bruker med de tilganger leder oppgir.

Endringer når bruker slutter eller blir inaktiv

Når en bruker i WebSak slutter skal dokumentsenteret få melding om dette fra brukers leder evt. lønnsavdelingen .

Det optimale er om Dokumentsenteret får melding om at brukeren skal slutte i god tid før selve sluttdatoen.  

-          Dokumentsenteret setter på «gyldig til»-dato på brukeren i systemadministrasjon

-          Saker som saksbehandler har sendt til avslutning skal settes til A

-          Saker som fremdeles er aktive, skal overføres til overordnet leder. Bruk «fordel til» eller masseendring og endre saksbehandler.

Når personen blir langvarig sykemeldt eller har permisjon, kan vi vurdere å bruke «gyldig til», men i de fleste tilfeller vil det fungere med å bruke stedfortrederfunksjonen i WebSak.

Kontakt dokumentsenteret ved eventuelle spørsmål.